Friday 23 August 2013

GERAM:WECHAT APPLIKASI DI SALAH GUNA.

Salam buat semua. Pernah tak anda menggunakan applikasi Wechat, Wassup or seangkatan dengan nya. Memula sekali just nak mintak maaf pada pemilik applikasi ni sebab letak umum applikasi ini bukan tujuan untuk promo. 1st sekali aku berpendapat, wujudnya applikasi seperti ini gejala laki ada
'SpareTina" kat luar menjadi-jadi. Bermula dgn shake untuk berkenalan,seterusnya berkenal dan berjumpa. Maka permulaan untuk curang atau selingkuh peratusannya lebih besar. Tak ada faedah nya applikasi ini buat kaum wanita. Berapa ramai somi luar sana hantar pesanan ke fon isteri sendiri berbanding teman wanita chating mereka? Somi jenis ni, sibuk hal anak orang lain berbanding isteri sendiri. ISteri sendiri tak ditanya khabar, BETINA lain sibuk dah tanya dah makan ker, sihat ker buat apa ker. Paling tak puas hati nya bole si suami tu nak upgrade status BUJANG siot. BETINA yang status single ni, berbunga-bunga lah bila kenal SUAMI BUJANG....Tu dia, bila dah start mcm2 pael somi leh kita tengok. Allah bekalkan naluri pada setiap wanita tu. Maka terbuka lah hijab di depan mata. Isteri teraniaya mana boleh Allah lindung setiap dosa suami.. Maka KANTOI SUDAH...bila dah kantoi..Tak terkata somi dan tak bersuara BETINA tu. Pada isteri yang punyai hati yang sabar mungkin mereka menangis dalam diam. Tapi lau jenis yang tak sabar, JANTAN BETINA dia lanyak. Buka OPS TENYEH...Tapi jika berlaku pada anda. Apa anda lakukan????

GADIS/PEREMPUAN/BETINA

Manakah diri anda pada yang bujang...Mengambil mudah bila bersosial. Tak kenal halal haram.. Bukan kah agama kita beri panduan bila hendak bergaul yang bukan muhrim/ajnabi. Kebiasaan bila mengenali seseorang just kita bertanya NAMA SIAPA,KERJA,ASAL, tapi status betul2 dia pernah tak kita tanya.?Bila si isteri ni dapat tahu semua takut mcm tikus...Berkawan ngan suami orang berani, tapi untuk bertanggungjawab jadi penakut. Tidak mahu berdepan betul2...Ingat pada gadis2 bujang luar sana..sebelum berkawan ngan lelaki yang ingin kita kenali, tanya lah dulu suami orang ke,tunang org ke kekasih orang ker. ISu orang ketiga kini amat sensitif. Jangan pandang ringan. Diri anda seorang wanita patut rasa keperitan bila org kita sayang curang pada kita...Maka beringat lah bila menerima seseorang sebagai kawan selidik betul2 dulu agar tidak mengundang fitnah di kemudian hari.

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers